Ilon Mask objasnio zašto je tradicionalno školovanje beskorisno

Podijeli

Pronalazač i preduzetnik Ilon Mask nije obožavalac tradicionalnog modela školovanja.

Mask je izvršni i tehnički direktora u kompaniji SpaceX, izvršni direktro i arhitekta proizvoda Tesla Motors i predsjednik SolarCity-a. Takođe je osnivač SpaceX-a i suosnivač PayPal-a. Nedavno je saopštio kako tradicionalno školovanje nije više prioritet u životu pojedinca.

U jednom intervjuu, Mask je rekao:

“Mislim da mnogo toga što ljudi uče vjerovatno nema smisla učiti ih, zato što to nikada ne koriste u budućnosti, jer su djeca koja su tek u školi bila zbunjena zašto su tamo.”

Mask je u prošlosti otkrio, da je njegovo vlastito iskustvo u javnoj školi bilo strašno, prožeto i nasilničkim i lekcijama, koje nijesu bile ni korisne niti zanimljive. Maska nije ni briga da li njegovi zaposleni imaju fakultetske diplome. On je za Auto Bild rekao da formalno obrazovanje kandidata za njega nije prioritet.

„Čak nema potrebe da imamo fakultetsku diplomu, ili srednju školu. Ako neko diplomira na dobrom univerzitetu, to može biti pokazatelj da su sposobni za velike stvari, ali to nije nužno slučaj“, rekao je Mask.

Mask je dobio i nekoliko zanimljivih Twitter razmjena na ovu temu. Prošle godine, Musk je odgovorio na Tweet koji je glasio „Ne možeš uspjeti u životu bez diplome. Zato vam treba školovanje, ako želite da idete na Harvard. ”

“To nije istina. Nemojte brkati školovanje sa obrazovanjem. Nijesam ja išao na Harvard, već ljudi koji rade za mene”, rekao je Mask.

On praktikuje i ono što primjenjuje za svoju djecu. U jednom intervjuu je otkrio da je napravio školu za svoju djecu kako bi mogli pratiti vlastite puteve u učenju. On kaže:

„Nijesam vidio da redovne škole rade ono što mislim da treba da se uradi. Neki ljudi vole engleski ili druge jezike. Neki ljudi vole matematiku. Neki ljudi vole muziku. Različite sposobnosti, različita vremena. Ima više smisla da se obuka uskladi sa njihovim sposobnostima i mogućnostima. ”

Nastavio je da objašnjava kako je praktično iskustvo važnije od toga da djeca nauče klasične odgovore na pitanja.

“Važno je naučiti rješavanje problema ili naučiti problem, a ne alate. Recimo da pokušavaš da naučiš ljude o tome kako motori rade. Tradicionalniji pristup bi govorio: ‘Mi ćemo naučiti sve o odvijačima i ključevima.’ Ovo je veoma težak način da se to uradi “, rekao je on.

Mask smatra da je bolje da im se u stvarnom životu dopusti da rastave motor i sami to shvate.

“Kako ćemo to razdvojiti? Treba ti odvijač, za to je odgovoran odvijač, i onda se dešava veoma važna stvar: relevantnost alata postaje očigledna ”, rekao je on.

Ako jedan od najsjajnijih pronalazača i preduzetnika na svijetu ne vjeruje mozgu svoje djece u rukama vlade, možda bi trebalo razmisliti o svojim izborima u vezi školovanja svoje djece, zaključuje truththeory.com.